آی آر نی نی

بارداری زایمان شیردهی و کودکان

صفحه اصلی سرطان سینه در زنان زردچوبه و فلفل سياه براي پيشگيري و درمان سرطان سينه موثرند
زردچوبه و فلفل سياه براي پيشگيري و درمان سرطان سينه موثرند مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل
يكشنبه ، 20 دی 1388 ، 13:23

دانشمندان دريافته‌اند كه دو چاشني زردچوبه و فلفل سياه در پيشگيري از سرطان سينه موثر هستند.

 محققان دانشگاه ميشيگان مي‌گويند؛ افزودن زردچوبه و فلفل سياه به غذا بيشتر از مزه سازي غذايي ارزشمند است؛ چون اين چاشني‌ها حاوي تركيباتي هستند كه براي سلامتي مفيد است.

اين محققان در مركز سرطان فراگير دانشگاه ميشيگان در مطالعات اخير خود دريافته‌اند كه تركيبات كوركومين در زردچوبه و پيپرين در فلفل سياه نقش مهمي در پيشگيري و حتي درمان سرطان سينه ايفا مي‌كنند.

مطالعات قبلي نشان داده بود كه كوركومين و پيپرين تركيباتي با خاصيت ضد سرطاني بالقوه هستند اما اين تحقيق جديد كه در مجله تحقيق و درمان سرطان سينه به چاپ رسيده براي اولين بار به طور دقيق نحوه عملكرد اين دو تركيب، چاشني طبيعي را در پيشگيري از سرطان نشان داد.


بر اساس اين تحقيق، كوركومين و پيپرين سلولهاي بنيادي را مورد هدف قرار مي‌دهد. اين عملكرد بسيار مهم است؛ چون سلولهاي بنيادي سرطاني، تعداد اندكي از سلولهاي درون تومور هستند كه رشد تومور را دامن مي‌زنند. داروهاي فعلي شيمي درماني عليه اين ويروس‌ها ناتوان هستند و به همين خاطر سرطان دوباره عود مي‌كند و به رغم داروهاي سنگين شيمي درماني دوباره در بدن منتشر مي‌شود.

ايسنا

 
 

 

تبلیغات


جدیدترین مطالب بخش زنان

پربیننده ترین مطالب بخش زنان