بارداری زایمان شیردهی و کودکان
| تاثير نوشيدن چاي بر پيشگيري از سرطان رحم |
|
|
|
| دوشنبه ، 28 دی 1388 ، 08:23 |
|
نوشيدن چاي ممکن است در برابر سرطان رحم مقاومت ايجاد کند، اما براي اطمينان از فوايد اين نوشيدني مطالعات بيشتري لازم است. چاي بعد از آب دومين نوشيدني شايع در دنياست و تا کنون مطالعات زيادي به منظور بررسي اثر آن بر سرطان هاي مختلف انجام شده است. مطالعات حيواني نشان مي دهد مواد خاصي در چاي (پلي فنول ها) مي توانند تاثير کوچک کننده تومور داشته باشند اما مطالعات در مورد تاثير آن بر سرطان رحم هنوز ارتباط واضحي نشان نداده است. بر اساس آمار موجود سرطان اندمتر رحم (که در لايه هاي سطحي رحم ايجاد مي شود) چهارمين سرطان شايع در بين زنان امريکايي است و هر سال42 هزار مورد جديد از اين سرطان تشخيص داده مي شوند. پژوهشگران چيني در مطالعه اي به بررسي تحقيقاتي که تا کنون تاثير چاي سبز و سياه را بر پيشگيري از سرطان رحم ارزيابي کرده اند پرداخته اند. اين پژوهشگران اعلام کردند: با اينکه بر اساس مطالعات موجود نوشيدن چاي (خصوصا چاي سبز) مي تواند اثر محافظتي در بروز سرطان رحم داشته باشد، اما به علت تعداد کم اين مطالعات، بررسي هاي بيشتري نياز است. با توجه به نتايج اين بررسي که در مجله امريکايي زنان و زايمان منتشر شد، تنها 7 مطالعه موجود نشان مي دهد کساني که چاي مي نوشند در خطر کمتري براي ابتلا به سرطان رحم هستند. ايسنا
|